LEEUWARDEN – Instagram heeft zichzelf bewezen als een zakelijk platform dat resultaten oplevert. Het gaat niet langer om openhartige foto’s. In plaats daarvan is het een ruimte geworden voor opkomende merken om samen met grote bedrijven naam te maken. Instagram kent het potentieel voor bedrijven. Het heeft een community opgebouwd voor een wereldwijd publiek, shoppable posts en checkout-functies mogelijk gemaakt om verkopen vast te leggen zonder potentiële kopers te vragen om van platform te wisselen.
Maar het is niet altijd gemakkelijk om voet aan de grond te krijgen op sociale-mediaplatforms zoals Instagram, vooral als je een klein of startend bedrijf bent. Daarom gebruiken veel bedrijven oplossingen zoals VolgersKopen om echte Instagram-likes kopen en de interesse in het merk te vergroten.
Tegelijkertijd weet iedereen die een zakelijk account heeft aangemaakt, dat het hebben van een account niet voldoende is. Er komt veel meer kijken bij het laten groeien van je omzet met Instagram dan de meeste mensen laten merken. In dit artikel zien hoe je Instagram kunt gebruiken om de verkoop te stimuleren.
Een simpele doeltreffende foto en gebruikersnaam toevoegen
Een van de ergste fouten die u kunt maken, is een niet eenvoudige en simpele naam hebben en een aparte foto. Als je dit eenvoudig en goed kan oplossen, kun je doorgaan naar de tweede stap. Maar hou het dus echt simpel en niet te moeilijk, als je niet weet hoe dat moet denk aan een lettergreep en je ben er.
Het claimen van je bedrijfsnaam is misschien makkelijker gezegd dan gedaan als je te laat bent om lid te worden van Instagram. Met 500 miljoen gebruikers per dag op het platform, heeft iemand misschien al uw Instagram-bedrijfsnaam gebruikt. Als uw oorspronkelijke gebruikersnaam verdwenen is, voegt u er gewoon een variatie aan toe en klaar is Kees om verder te gaan.
Voeg een link toe om het verkeer naar uw site te stimuleren
Het heeft geen zin om verkopen te krijgen met Instagram als je je websitelink niet promoot op je Instagram-kanaal. Zet je link naar je Instagram-bio om het websiteverkeer en de verkoop te stimuleren.
Een interessante bio die volgers vasthoudt
Mensen zullen vaak je biografie en foto’s scannen voordat ze beslissen of ze je moeten volgen. Zie je Instagram-bio als een elevator pitch om mensen verslaafd te maken aan je merk. U kunt een eenvoudige regel schrijven of de volledige biografie limiet van 150 tekens gebruiken.
Als je faalt om te plannen, dan plan je om te falen. Maak een Instagram-marketingstrategie voor uw bedrijf, zodat u doelen en acties kunt instellen die aansluiten bij uw inhoud. Een strategie helpt je ook om te meten hoe effectief je Instagram-marketing is in termen van het type betrokkenheid, inkomsten en de impact die je met je merk wilt hebben.
Het kan zo simpel zijn als plannen om een x aantal producten per maand te verkopen, meer abonnees te krijgen, terugkerende shoppers te vergroten of al het bovenstaande. Hoe het ook zij, het is verstandig om met één doel tegelijk te beginnen, zodat je niet overweldigd raakt.
Nu je een doel voor ogen hebt, moet je een contentmarketingplan maken dat dit aanvult. Je contentmarketingplan is de sleutel tot het maken van geweldige content (daar zullen we later meer over vertellen), en het zal je helpen om gezond te blijven wanneer je content ideeën bedenkt om op Instagram te plaatsen. Hier is een gedetailleerde gids om te laten zien u Hoe u een completere contentmarketingstrategie kunt bouwen om enkele Insta-beroemde resultaten op uw pad te zien komen.
Het is een dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse takenlijst voor uw sociale media-accounts. Het helpt je om je Instagram-account gemakkelijk te beheren, zonder je overweldigd te voelen door opmerkingen, vind-ik-leuks en berichten die je constant overspoelen. Ik heb een stapsgewijze handleiding gemaakt voor het maken van een checklist voor sociale media, zodat je Instagram in een mum van tijd als een professional kunt afhandelen.
Betrokkenheid vergroot uw aanwezigheid op sociale media, bouwt loyaliteit op, verhoogt de ROI en trekt nieuwe volgers aan. Wanneer u met volgers omgaat, moet u natuurlijk uw product website of winkel promoten. Probeer het niet geforceerd te laten lijken. Het Instagram-account suggereert bijvoorbeeld af en toe dat klanten naar hun winkel komen om hun producten te kopen, of ze vragen klanten om te vertellen hoe ze producten kunnen maken en verbeteren.
4 Moeiteloze manieren om met volgers op Instagram om te gaan
Stel ze een vraag over je producten
Beantwoord hun vragen in de comments.
Beveel producten aan die ze misschien nodig hebben of willen.
Praat met hen in het opmerkingen gedeelte voor feedback over uw diensten of producten.
Geef je Instagram-betrokkenheid een vliegende start met wedstrijden
Wedstrijden op sociale media zijn de groeihack van marketeers als het gaat om het verkrijgen van meer volgers, meer betrokkenheid en het genereren van leads met het serieuze potentieel om enorme verkopen te stimuleren.
4 meest populaire soorten Instagram-wedstrijden:
Like-to-Win of Comment-to-Winning
Volg om te winnen
Tag -A-Friend
Klik op de link in de bio om deel te nemen
Pro-tip: net als Facebook moet je de wedstrijdregels volgen. Je hebt hier geen advocaat voor nodig, maar gebruik in plaats daarvan deze Complete Instagram Giveaway Rules Guide (met voorbeelden).
Beantwoord je Instagram DM’s
Wanneer je Instagram zakelijk gebruikt, is het met name belangrijk berichten direct te beantwoorden. Soms moet je dezelfde vraag wederom beantwoorden, maar alles voorkomt klachten achteraf. Het beantwoorden van directe berichten en opmerkingen is essentieel als het gaat om het onderhouden van de betrokkenheid bij uw nieuwe en huidige volgers. Gelukkig biedt Instagram nu opgeslagen antwoorden in je directe berichten, zodat je jezelf de moeite van het typen kunt besparen.
Promoot producten met creatieve, professionele foto’s
Deel uw producten, evenementen en weggeefacties op uw Instagram-profiel. U wilt er zeker van zijn dat u uw producten promoot met creatieve, professionele foto’s. Aangezien de meeste online shoppers het product niet fysiek kunnen aanraken, moeten ze uw producten in een goed daglicht zien (geen woordspeling bedoeld). Uw klanten moeten zien wat ze kopen. Het productimago moet professioneel zijn of in een lifestyle-omgeving worden geplaatst, zodat ze zich een product in hun dagelijks leven kunnen voorstellen. Een van de redenen waarom de meeste producten op Instagram zo goed verkopen, is de hoge kwaliteit in productfotografie en -weergave.
Schrijf een moordend bijschrift dat verkoopt
Een veelgemaakte fout die de meeste merken op Instagram maken, is proberen om producten “hard” te verkopen aan Instagram-volgers. Instagram is gemaakt om eerst te verbinden. Later werd het bedrijfsleven er onderdeel van. Probeer soft selling om een beroep te doen op de sociale cultuur van Instagram. Je kunt ook hashtags gebruiken in je bijschriften. Hashtags helpen om uw bericht vindbaar te maken voor mensen die op zoek zijn naar uw merk of de producten die u aanbiedt. Het is bewezen dat het gebruik van Instagram-beïnvloeders de verkoop stimuleert.
Hoe Instagram-algoritme te verslaan
Elk jaar mopperen bedrijfseigenaren over de hele wereld over het algoritme van Instagram terwijl ze proberen hun aanhang te vergroten, maar er zitten een aantal goede bedoelingen achter. Net als YouTube, wordt inhoud met een hoge betrokkenheid vaker en beter beoordeeld. De niet zo geheime saus om het algoritme te verslaan, is om consistent te blijven met je contentstrategie en online activiteit.
Hoe u uw Instagram-succes kunt meten
Je moet verder gaan dan het aantal volgers dat je voor de maand krijgt. Nieuwe volgers zijn niet altijd betalende klanten; het zijn nieuwe leads die u kunt omzetten in potentiële klanten. Dat wil zeggen dat 10.000 volgers niet hetzelfde is als 10.000 bestellingen. Kijk naar je betrokkenheid, hoeveel vragen voor prijzen en bestellingen je krijgt en hoeveel mensen aankopen doen op je website nadat ze van Instagram zijn gekomen. Van daaruit begin je te meten hoe succesvol je Instagram is als het gaat om het stimuleren van de verkoop voor jou. Of je nu net begint of al een tijdje op Instagram zit, je kunt deze tips gebruiken om je in de goede richting te duwen. Welke tip was jouw favoriet, of welke probeer je nu? Reageer hieronder en laat het me weten.