Vanwege het sterk afgenomen klantbezoek, sluit ABN AMRO het kantoor in Dokkum aan de Aalsumerpoort 7 op 18 maart 2016. Op dezelfde locatie of in de directe omgeving komt een geldautomaat, die geschikt is voor opnames en stortingen.
Klanten worden ingelicht dat het kantoor sluit en dat zij welkom zijn op het voor hen dichtstbijzijnde kantoor. Zij hebben een uitnodiging gekregen voor een ontvangst op het nieuwe kantoor waarbij een workshop internet en mobiel bankieren wordt aangeboden.
ABN AMRO ziet de laatste jaren het aantal bezoeken van klanten aan bankkantoren sterk teruglopen. Op dit moment regelt het merendeel van de ABN AMRO klanten de dagelijkse bankzaken onderweg of thuis. Zo wordt de Mobiel Bankieren App ruim 57 miljoen keer per maand gebruikt, onder andere voor een saldocheck, overboeking of het inzien van de beleggingen. Ook kunnen klanten in de Mobiel Bankieren app hun creditcardgegevens inzien en de daglimiet van hun overboekingen wijzigen. Advies over bijvoorbeeld de hypotheek verloopt steeds vaker via de webcam.
Districtsdirecteur Marktgebied Groningen-Friesland-Drenthe Jaap Rumph: ‘Ook al is mobiel en thuisbankieren bij veel van onze klanten populair en sluit onze vestiging in Dokkum, de resterende bankkantoren blijven een belangrijke plek innemen in onze dienstverlening. Bijvoorbeeld voor financieel advies over de persoonlijke situatie van de klant. We blijven investeren in onze kantoren met een landelijk dekkend netwerk in Nederland’.
Op dezelfde locatie of in de directe omgeving komt een geldautomaat. Er blijft ook een sealbagautomaat achter waarmee zakelijke klanten hun sealbags kunnen blijven storten.