Waar kan ik terecht met klachten of suggesties?
Per post:
RTV NOF
Ferlinge Stasjonsstrjitte 1A
9271 CA de Westereen
RTV NOF is de streekomroep voor alle inwoners van Noordoost Fryslân. Wij vinden het belangrijk dat deze inwoners bedient worden van de juiste informatie en dat zij zich gehoord weten door de omroep. Allereerst wordt de omroep gecontroleerd door een Programma Beleidsbepalend Orgaan (PBO). Ook hebben wij op regelmatige basis contact met onze belangenvertegenwoordiger (NLPO) en omliggende omroepen om ons beleid te toetsen aan de markt. Verder willen we ook dat inwoners die zich niet gehoord voelen of een opmerking, klacht of aanvulling voor de omroep hebben de mogelijkheid hebben om met ons in gesprek te gaan.
Hoe werkt het?
Per e-mail: bestuur@rtvnof.nl. Het bestuur buigt zich over uw klacht, suggestie, tip enz. en zorgt als het mogelijk is voor een oplossing. Indien noodzakelijk en in overleg met de afzender kan het bestuur de klacht en/of suggestie doorzetten naar het PBO (Programma Beleidsbepalend Orgaan).
Wij gaan vertrouwelijk om met uw gegevens. Om een klacht goed te kunnen verhelpen is het van belang dat alle gegevens rond de klacht correct worden vastgelegd. We gebruiken deze informatie ook voor het verbeteren van ons (programma-)aanbod en bedrijfsvoering. Met het oog op de AVG-wetgeving worden de persoonsgegevens alleen bewaard zolang de klacht in behandeling is. In een aantal gevallen kan een klacht wellicht snel worden verholpen. Indien het oplossen of beantwoorden langer duurt dan vijf werkdagen dan stuurt de omroep in ieder geval een ontvangstbevestiging met nadere informatie over de klachtenprocedure.