Alternatieve elfstedentocht Oostrum
Honderd jaar en één dag na de eerste elfstedentocht van 1909 kwamen de kinderen, van groep 1 t/m 8, vanmiddag naar de ijsbaan in Oostrum voor de alternatieve elfstedentocht.
Honderd jaar en één dag na de eerste elfstedentocht van 1909 kwamen de kinderen, van groep 1 t/m 8, vanmiddag naar de ijsbaan in Oostrum voor de alternatieve elfstedentocht.
In totaal verschenen er 40 deelnemers aan de start.
Alle elf de Friese steden waren als stempelpost terug te vinden op de ijsbaan.
Zoals een echte elfstedentocht betaamt, zette aan het eind van de tocht de dooi in en kwam er water op het ijs.
Er moest zelfs een stukje worden gekluund.
Ondanks alles was het een fantastische middag en werd om 14.30 uur het eremetaal uitgereikt aan de winnaars.
© foto’s: Mark Buist
Stuur je tip, video of foto's naar:
0511-441202 of nieuws@rtvnof.nl.