De Lauwers in tweede helft langs de Monnik
Zaterdag 26 maart stond de wedstrijd De Lauwers 1 – De Monnik 1 op het programma.
Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd De Lauwers 1 – De Monnik 1 op het programma. In de uitwedstrijd had de Lauwers met 4-3 veloren, dit wilden de mannen van Auke Doornbosch recht zetten in het thuisduel. Dit lukte niet geheel, in de eerste helft zagen de supporters een zeer matig wedstrijd. De Lauwers had het veld overwicht maar creëerde te weinig kansen, hierdoor werd er gerust met 0-0. In de tweede helft speelde de Lauwers met meer inzet en kwam de Monnik er niet meer aan te pas. Mede door de goed keepende Geert De Jong duurde het tot de 65 minuut voordat het net bolde.
Deze goal kwam tot stand doordat een harde geschoten voorzet van Martijn Fokkema in eigen goal werd getikt door een de Monnik verdediger. Nog geen 10 minuten later was het dezelfde Fokkema die de wedstrijd op slot schoot, door een counter goed af te ronden. Volgde week weer een thuiswedstrijd voor de Lauwers dan is Waskemeer de sparringpartner.
© Tekst: Hedman Vellinga & Foto’s: Popke Wilpstra
Stuur je tip, video of foto's naar:
0511-441202 of nieuws@rtvnof.nl.