Dronken Dokkumer verleent geen voorrang
DOKKUM – Een dronken man uit Dokkum heeft donderdagmiddag in zijn woonplaats een aanrijding veroorzaakt. Toen de 52-jarige Dokkumer rond 15.15 uur linksaf wilde op de kruising Lauwersseewei-Harddraversdijk, verleende hij geen voorrang aan een auto uit tegenovergestelde richting.
Deze auto werd bestuurd door een 44-jarige man uit Kollumerzwaag, die uit de richting Anjum kwam. Beide auto’s botsten tegen elkaar en raakten zwaar beschadigd. De Dokkumer bleek te hebben gedronken, waardoor hij een rijverbod van 12 uur kreeg. Ook moet hij zijn rijbewijs voorlopig missen.
Stuur je tip, video of foto's naar:
0511-441202 of nieuws@rtvnof.nl.