Fan tichtby met Atsje Lettinga: “It giet net om my, mar om ús”
BURGUM – In de nieuwste aflevering van Fan tichtby gaat presentator Janneke de Boer in gesprek met Atsje Lettinga. De haptonoom, regisseur en initiatiefnemer van Paviljoen MEM in Buitenpost staat bekend als een verbinder die mensen samenbrengt door muziek, cultuur en ontmoeting. In een openhartig gesprek vertelt ze over haar jeugd, haar drijfveren en haar visie op het leven.
Al op jonge leeftijd stelde Atsje vragen waar anderen niet direct een antwoord op hadden. Haar nieuwsgierigheid, gecombineerd met haar creatieve manier van denken, vormde de basis voor wie ze nu is. Muziek speelde daarbij altijd een belangrijke rol. Ze zong, maakte verhalen en ontdekte al vroeg hoe belangrijk verbinding is. Terugkijkend op haar leven ziet ze een duidelijke rode draad.
“It giet om it ferbinen, it giet om minsken by elkoar bringen.” – Atsje Lettinga
Die overtuiging komt terug in haar werk als haptonoom, maar ook in de manier waarop ze culturele projecten vormgeeft. Voor Atsje draait het niet om haarzelf, maar om wat er ontstaat wanneer mensen elkaar ontmoeten en echt naar elkaar luisteren. Een belangrijk deel van het gesprek gaat over Paviljoen MEM, de bijzondere culturele ontmoetingsplek in het Egyptebos bij Bûtenpost. Samen met haar partner creëerde Atsje daar een plek waar muziek, theater, verhalen en natuur samenkomen.
Deze aflevering laat zien hoe Atsje Lettinga met kleine dingen, oprechte aandacht en veel betrokkenheid een verschil maakt voor andere mensen.
Stuur je tip, video of foto's naar:
0511-441202 of nieuws@rtvnof.nl.