Friesland bank sluit kantoren

donderdag 12 januari 2012 · Bauke

Friesland Bank is bezig met de verdere verbetering van haar kantorennetwerk in Friesland en de manier waarop de bank haar klanten bedient. Per 1 juli dit jaar zullen zes kantoren in Friesland....

Friesland Bank is bezig met de verdere verbetering  van haar kantorennetwerk in Friesland en de manier waarop de bank haar klanten bedient. Per 1 juli dit jaar zullen zes kantoren in Friesland (Dokkum, Drachten, Franeker, Heerenveen, Leeuwarden en Sneek) ingericht worden als een zogenaamd fullservicekantoor. Dit houdt in dat deze kantoren versterkt worden qua bezetting en serviceverlening. Drie kantoren worden ingericht als uitsluitend afsprakenlocaties (St. Annaparochie, Surhuisterveen en Oldeberkoop) en vijf kantoren (Buitenpost, Harlingen, Koudum, Lemmer en Joure) zullen hun deuren sluiten. Daarnaast wordt de ServiceDesk, verantwoordelijk voor de telefonische en digitale dienstverlening van de bank, aanzienlijk versterkt. Ook komen er zo nog meer adviseurs vrij voor afspraken aan huis. De sluiting van de kantoren is het logisch gevolg van ontwikkelingen in de markt en de wijze waarop klanten gebruik maken en willen maken van onze dienstverlening.

Kees Beuving, voorzitter van de Raad van Bestuur, zegt hierover: “We zijn ervan overtuigd dat we met deze ontwikkeling beter tegemoetkomen aan de wensen van onze klanten. We zien in de afgelopen jaren een snelle afname van het gebruik van ons kantorennet en juist een sterke toename van het klantcontact via telefoon, e-mail en website. Ook geven onze klanten in onderzoek* aan dat zij in de toekomst nóg meer van plan zijn gebruik te maken van onze serviceverlening ‘op afstand’ dan dat ze de intentie hebben een kantoor te bezoeken. Uiteraard begrijpen we ook dat sommige mensen het zullen betreuren dat de bank een aantal kantoren gaat sluiten. Ik verwacht dat onze klanten zullen begrijpen dat het niet vol te houden is een kantoor met maar één of twee bezoekende klanten per uur open te houden. Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat onze klanten zullen ervaren dat ze op de nieuwe fullservicekantoren en via onze ServiceDesk op een kwalitatief hoog niveau geholpen worden.”

Heb jij nieuws of een opmerking? Stuur de redactie een WhatsApp.
Stuur je tip, video of foto's naar:
0511-441202 of nieuws@rtvnof.nl.