Kabel Noord compenseert klanten
Kabel Noord heeft in de nacht van 19 op 20 januari een nieuwe machine in gebruik genomen voor internetverkeer. Deze nieuwe techniek zorgt ervoor dat...
Kabel Noord heeft in de nacht van 19 op 20 januari een nieuwe machine in gebruik genomen voor internetverkeer. Deze nieuwe techniek zorgt ervoor dat er hogere internetsnelheden mogelijk zijn. De invoering van de nieuwe techniek heeft voor een paar onverwachte problemen gezorgd. Deze doen zich in beperkte mate in het internetverkeer voor en hebben ermee te maken dat de verwachte snelheden nog niet helemaal worden gehaald. Aan een verbetering op dit punt wordt nog gewerkt.
De problemen waren groter op telefoniegebied. Soms kon niet direct een verbinding gemaakt worden, gesprekken werden afgebroken of stemmen kwamen vervormd over. In de loop van de vorige week is aantal wijzigingen in de apparatuur aangebracht. Daardoor is de overlast praktisch verdwenen.
Kabel Noord gaat er van uit dat deze vervelende storing nu achter de rug is. Het bedrijf biedt de klanten excuses aan als zij hinder van de storing ondervonden mochten hebben. Velen zullen er overigens niets van gemerkt hebben, want de storing deed zich voor in een (zeer) beperkt deel van de gesprekken. Kabel Noord vindt dat de telefoniedienst te lang met onvoldoende kwaliteit heeft gefunctioneerd. Daarom wordt aan telefonieklanten compensatie geboden en zullen geen gesprekskosten in rekening worden gebracht over de periode van 20 januari tot 1 februari.
Stuur je tip, video of foto's naar:
0511-441202 of nieuws@rtvnof.nl.