Meldactie over de bereikbaarheid en service van huisartsen
Van 16 tot 30 november organiseert Zorgbelang Fryslân in samenwerking met landelijke belangenorganisaties een meldactie waarbij mensen hun ervaringen kunnen melden.
Van 16 tot 30 november organiseert Zorgbelang Fryslân in samenwerking met landelijke belangenorganisaties een meldactie waarbij mensen hun ervaringen kunnen melden over de hun huisarts. Dat betekent dat mensen hun wensen, verwachtingen en ervaringen met hun huisarts kunnen melden. Het kan daarbij gaan om knelpunten, maar ook om positieve ervaringen.
Veel patiënten hebben aanmerkingen op bijvoorbeeld de telefonische bereikbaarheid van de huisarts, de wachttijden van de huisarts en het wisselen van huisarts. Patiënten weten niet waar ze met deze ervaringen en verwachtingen heen moeten. Als belangenbehartiger in de zorg wil Zorgbelang Fryslân graag weten wat de ervaringen van patiënten met hun huisarts zijn en wat ze anders willen zien. Met de ervaringen van patiënten kan Zorgbelang Fryslân het zorgaanbod in de regio zo optimaal mogelijk organiseren.
Patiënten kunnen al hun ervaringen over hun huisarts tussen 16 en 30 november bij Zorgbelang Fryslân melden. Dit door de vragenlijst in te vullen via www.zorgbelang-fryslan.nl of telefonisch via tel. 058 2137 138. Dit nummer is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9:00 – 15:00 uur. U kunt hier ook informatie en advies krijgen.
De resultaten van de meldactie worden met de huisartsen besproken. Zo kan de huisartsenzorg verbeterd worden en worden zorggebruikers beter in hun wensen voorzien.
De meldactie sluit aan bij de inspanningen van de Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie (NPCF) om samenwerking te bevorderen tussen huisartsen, apothekers, fysiotherapeuten en thuisverpleging. Als deze zorgverleners nauw met elkaar samenwerken kan de zorg steeds patiëntgerichter worden.
Stuur je tip, video of foto's naar:
0511-441202 of nieuws@rtvnof.nl.