“Ik heb de afgelopen periode goed kunnen trainen, al had ik ook nog wat tegenslag met wat kleine blessures. Gelukkig kwam het dankzij mijn fysio thuis net op tijd goed voor het NK tijdrijden. Ik was het afgelopen weekend al vetrokken naar het parcours en heb het parcours dus goed kunnen verkennen. Maandag kwam mijn trainer ook richting Laren en konden we de laatste voorbereidingen samen doen. Dat was erg fijn. Ik kon aardig goed omgaan met de warmte en heb een hele steady tijdrit gereden. De kampioenschappen zijn voor mij altijd erg speciaal en ik kijk er ook altijd erg naar uit. Een 7e plek is een mooie uitslag”, aldus Anouska.
Zondag volgt het Nederlands kampioenschap op de weg in Nijmegen. Het damespeloton start dan om 14.15 uur voor een koers over 117,7 kilometer en ruim 1800 hoogtemeters.