Noordelijke wethouders bezoeken energieneutrale woningen

wo. 24 september · 00:002008 · 00:00 · Archief RTV NOF

Woensdag 24 september waren de wethouders uit de drie Noordelijke provincies in het kader van het energieakkoord op excursie in Kollum.

Woensdag 24 september waren de wethouders uit de drie Noordelijke provincies in het kader van het energieakkoord op excursie in Kollum. Om twee uur werden ze op het Gemeentehuis ontvangen door burgemeester Bilker. Om vier uur werd er een bezoek gebracht aan de gerealiseerde energieneutrale modelwoningen.


In de Wêrom Wenningen aan de Wirden in Kollum zijn veel energiebesparende maatregelen toegepast om het energieverbruik op jaarbasis op nul te houden. Zo beschikken de huizen onder andere over een warmtepomp,zonneboiler en zonnepanelen. Bij het ontwerp van de huizen is ook zorgvuldig gekeken naar het gebruik van duurzame materialen. Veel aandacht is besteed aan de kwaliteit van het binnenmilieu door onder andere te letten op de emissie van materialen,ventilatie en wooncomfort.


De aardwarmte zorgt ’s winters door de vloerverwarming voor een behaaglijke temperatuur, ’s zomers kan met energie uit de bodem ook via de vloer worden gekoeld. Zo bieden de energieneutrale woningen een nog hoger comfort dan regulier verwarmde en geventileerde woningen.


© Foto’s: Sake Beerstra

Heb jij nieuws of een opmerking? Stuur de redactie een WhatsApp.
Stuur je tip, video of foto's naar:
0511-441202 of nieuws@rtvnof.nl.

juditoto

situs toto

juditoto

juditoto

juditoto

togel sgp

juditogel

juditoto

extrawd

toto slot

togel online

mpo slot

https://www.tsicareers.com/

https://launchandgoworkspace.com/

https://www.amigosdearagon.com/

https://www.leverpartner.com/

https://www.naterdallafior.ch/

https://www.publicradio.com/

https://sesiondoble.com/

https://m.jezebel.com/

https://resources.globalchallengesproject.org/

apk slot