Opening cultureel seizoen te Kollum
In het weekend van 18 en 19 september zijn verschillende culturele verenigingen en commissies in Kollum die het nieuwe seizoen 2009 2010 weer openen voor het publiek…
In het weekend van 18 en 19 september zijn verschillende culturele verenigingen en commissies in Kollum die het nieuwe seizoen 2009 2010 weer openen voor het publiek. Op vrijdag 18 sept was in de Maartenskerk een gemeenschappelijke expositie te bezichtigen van de Kollumer kunstenaars, met diverse vormen van beeldende kunst. Schilderkunst van Fons Hoiting, Rein Halbesma,en Max Winter. Beeldhouwwerk Thea Hoek,Gosse Dam,en keramiek Van Karel Sterk. Voor de jeugd was er een geheimzinnige kerker onder de kerktoren.
Zaterdagmiddag was er in Pro Rege voor de jeugd vanaf 1 t/m 6 oud Hollandse spelen met muzikale medewerking van “Sing In”.
De Oudheidkamer die gevestigd is in het oude postkantoor zijn objecten te bezichtigen uit 1900 die door de jaren heen door bewoners van Kollumerland en daar buiten zijn geschonken of in bruikleen. Nieuw was in de oudheid – kamer het Archeologisch Steunpunt Kollumerland.
Zaterdagavond werden de festiviteiten afgesloten in De Colle met een optreden van Gurbe Douwstra de bekende Fryske troubadour. De Fryske Troubadour bracht zijn liedjes van zijn succesvolle cd’s ten gehore Hij bracht gastmuzikanten mee Menno Bonnema op basgitaar,Jan de Vries op Akkordeon en dobro,Johanna Hamstra op Banjo en mandoline en zangeres Gerbrich van Dekken.
© Foto’s: Sake Beerstra
Stuur je tip, video of foto's naar:
0511-441202 of nieuws@rtvnof.nl.