Paard te water in Kollumerzwaag
KOLLUMERZWAAG – Vrijdagmorgen om 10:00 uur kreeg de brandweer van De Westereen een melding van een dier te water aan de Foarwei in Kollumerzwaag.
KOLLUMERZWAAG – Vrijdagmorgen om 10:00 uur kreeg de brandweer van De Westereen een melding van een dier te water aan de Foarwei in Kollumerzwaag.
Bij aankomst van de brandweer bleek dat er een paard in de sloot lag, waarschijnlijk lag de viervoeter al een tijd in de sloot want deze kon niet meer op eigen kracht eruit komen in verband met vermoeidheid en onderkoeling.
De brandweerlieden hebben met behulp van hijsbanden en een trekker het paard weer op het droge getrokken. Na een poosje in de zon te hebben gelegen kon de viervoeter weer op eigen krachten door de wei lopen.
Stuur je tip, video of foto's naar:
0511-441202 of nieuws@rtvnof.nl.