Patiënten geven De Sionsberg hoog rapportcijfer
De Sionsberg is erg trots op het hoge eindcijfer dat haar patiënten het ziekenhuis onlangs hebben gegeven. De patiënten zijn gemiddeld erg tevreden over de kwaliteit van zorg…
De Sionsberg is erg trots op het hoge eindcijfer dat haar patiënten het ziekenhuis onlangs hebben gegeven. De patiënten zijn gemiddeld erg tevreden over de kwaliteit van zorg die ze hebben gekregen in De Sionsberg. Omdat De Sionsberg de zorg zo goed mogelijk aan wil laten sluiten bij de wensen van de patiënten heeft een extern bureau in opdracht van het Friese ziekenhuis eind 2011/begin 2012 een onderzoek gedaan naar de huidige ervaringen van de patiënten. De resultaten zijn bekend en gebleken is dat de ruim 1200 patiënten die aan het onderzoek hebben deelgenomen De Sionsberg gemiddeld een eindcijfer geven van rond de 8,5. De Sionsberg is erg blij en zeer trots op dit prachtige resultaat.
Patiënten spreken hun waardering onder meer uit over de bereikbaarheid van het ziekenhuis en vinden dat ze prettig worden ontvangen. Medewerkers nemen voldoende tijd voor de patiënt en stemmen de werkzaamheden rond de patiënt goed op elkaar af. Patiënten vinden dat ze goed worden geïnformeerd over hun medicijnen en wat er gaat gebeuren tijdens hun opname in het ziekenhuis. Patiënten plaatsten ook een aantal verbetersuggesties: zo willen ze ruimere mogelijkheden qua datum en tijdstip van de afspraken op de poli, meer voorzieningen in de wachtruimten, meer keuze in tijdstip van de maaltijden in de kliniek en meer informatie over het te verwachten resultaat van onderzoek of ingreep. De Sionsberg is blij met deze suggesties en gaat er mee aan de slag.
De Sionsberg heeft een zware tijd achter de rug, maar heeft nooit getwijfeld aan de kwaliteit van zorg en de inzet van het personeel. Medewerkers zijn en blijven betrokken bij het wel en het wee van het ziekenhuis en vooral bij de zorg voor alle patiënten. Dat is nu ook terug te zien in de positieve uitkomsten van het patiënttevredenheidsonderzoek. Het onderzoek is uitgevoerd door bureau Argo Rijksuniversiteit Groningen BV die gestandaardiseerde CQI-vragenlijsten aan de patiënten van de poliklinieken en de klinieken hebben toegezonden. De betrokkenheid van de patiënten met het ziekenhuis is altijd hoog geweest en dat komt tot uiting in de hoge cijfers. Naast de cijfers, de complimenten en de sterke punten gaat De Sionsberg onder andere met behulp van de verbetersuggesties haar zorg en dienstverlening verder optimaliseren. Werken aan de kwaliteit en veiligheid van zorg houdt namelijk nooit op.
Stuur je tip, video of foto's naar:
0511-441202 of nieuws@rtvnof.nl.