Plechtige 4 mei herdenking Hurdegaryp
HURDEGARYP – Dit jaar kon de 4 mei herdenking weer gehouden worden in MFC It Maskelyn. Om 19.00 uur verwelkomde Jetty Nouta van het 4 mei-comité Hurdegaryp de belangstellenden, die onder sereen pianospel van Jeroen Smit hadden plaatsgenomen.
HURDEGARYP – Dit jaar kon de 4 mei herdenking weer gehouden worden in MFC It Maskelyn. Om 19.00 uur verwelkomde Jetty Nouta van het 4 mei-comité Hurdegaryp de belangstellenden, die onder sereen pianospel van Jeroen Smit hadden plaatsgenomen.
Het was duidelijk dat Ineke van Petegem haar mooi gezongen liederen voor deze plechtige gelegenheid met zorg had gekozen, hetgeen zeker ook geldt voor de keuze van het aangrijpende verhaal dat werd voorgelezen door Jetty Nouta. Weer buiten legden leerlingen van c.b.s. De Winde bloemen bij het oorlogsmonument terwijl in de verte klokkengelui hoorbaar was. Aansluitend speelde Durk van der Duim het Taptoe-signaal gevolgd door twee minuten stilte waarin heel zachtjes vogelgezang weerklonk. Gerard Nota zette vervolgens het Wilhelmus in dat met trompetbegeleiding van Durk van der Duim door de belangstellenden werd meegezongen. Met een defilé langs de gedenksteen werd de bijeenkomst afgesloten.
Stuur je tip, video of foto's naar:
0511-441202 of nieuws@rtvnof.nl.