Veel animo voor etalageactie in Kollum
Het was de primeur voor Kollum, een Sinterklaasbraderie, met daaromheen activiteiten voor de kinderen, georganiseerd door de Stichting APK Kollum. De reacties van…
Het was de primeur voor Kollum, een Sinterklaasbraderie, met daaromheen activiteiten voor de kinderen, georganiseerd door de Stichting APK Kollum. De reacties van het winkelend publiek en de ondernemers waren heel positief. Sinterklaas en zijn pieten waren zeer te spreken over het Kollumer initiatief om deze braderie met activiteiten te organiseren.
Ook was er voor de etalageactie, die door de Stichting APK was georganiseerd, veel animo. Een groot aantal Kollumer ondernemers had zich hiervoor ingeschreven en de etalage geheel in Sinterklaasstijl opgemaakt. De competitie onderling was groot en er was serieus werk gemaakt de etalage een 5-decembersfeer te laten uitstralen. Dat is gewaardeerd door het winkelend publiek want dat heeft massaal gestemd. De uiteindelijke winnaar van deze actie is Ch!ll Fashion geworden. Hun etalage was met een derde van de uitgebrachte stemmen de grote winnaar.
De etalagepoppen waren geheel gehuld in kledingstukken van sinterklaaspapier; dit had nogal wat inspanning gekost. Maar het idee van Karen de Haan, medewerker van Ch!ll Fashion, is dan ook beloond met de eerste prijs. De bijbehorende oorkonde is door Sjaaco de Bruine, bestuurslid van de APK, overhandigd aan de heer Bouma samen met natuurlijk een banketletter. Uit de inzendingen van het publiek dat op Ch!ll Fashion had gestemd is als winnaar de familie Van der Meer uit Buitenpost getrokken. Zij konden in verband met verplichtingen elders helaas niet bij de prijsuitreiking aanwezig zijn.
© Foto’s: Sake Beerstra
Stuur je tip, video of foto's naar:
0511-441202 of nieuws@rtvnof.nl.