Wetterskip Fryslan stelt callcenter in
Wetterskip Fryslan richt vanaf 15.00 uur een callcenter in. Hier kunnen inwoners van Fryslan en het Groninger Westerkwartier terecht met vragen over de wateroverlast …
Wetterskip Fryslan richt vanaf 15.00 uur een callcenter in. Hier kunnen inwoners van Fryslan en het Groninger Westerkwartier terecht met vragen over de wateroverlast en de maatregelen die genomen worden. Bovendien kunnen inwoners meldingen doen van situaties die om extra aandacht vragen. Dit telefoonnummer is: 058 292 2222.
Het hoogste waterpeil in Noordoost Fryslan lijkt voorlopig bereikt. De komende 48 uur blijft het water nog hoog, omdat er geen water gespuid kan worden op de Waddenzee. Sinds het weekend draaien het Hooglandgemaal in Stavoren en het Woudagemaal in Lemmer op volle toeren, om overtollig water uit de boezem naar het IJsselmeer te pompen. Wetterskip Fryslan heeft permanent een actiecentrum ingericht op haar hoofdkantoor in Leeuwarden, van waaruit de inspecties en maatregelen gecoördineerd worden. Ook op Ameland is een actiecentrum actief.
In Kollum verslechterd de situatie per uur. Het water stijgt nog steeds waardoor op veel plaatsen de vaarten uit hun oevers treden. Maria Dekker maakte in Kollum bijgaande fotoreportage.
© Foto’s: Maria Dekker
Stuur je tip, video of foto's naar:
0511-441202 of nieuws@rtvnof.nl.