DOS toont karakter tegen OPM

za. 15 oktober · 00:182016 · 00:18 · Archief RTV NOF

Het eerste herenteam van DOS heeft zaterdag karakter getoond in de lastige uitwedstrijd tegen OPM Heerenveen. In een bloedstollend en honderdenvijf minuten durend duel delfden de heren pas na vijf sets het onderspit.

Het eerste herenteam van DOS heeft zaterdag karakter getoond in de lastige uitwedstrijd tegen OPM Heerenveen. In een bloedstollend en honderdenvijf minuten durend duel delfden de heren pas na vijf sets het onderspit. Het werd 3-2 (16-25, 25-22, 25-23, 22-25, 15-13) voor de Heerenveners.

Coach Appie Hietkamp kon niet beschikken over de geblesseerde Cornelis van Slageren en daarom was Hendrik Postma gevraagd mee te gaan richting sportstad Heerenveen. Hij nam de spelverdeling op zich, terwijl Gerrit de Beer en Wouter de Vries op de buitenaanval, Douwe Kooistra en Kees Kloosterman op de midaanval en Peter Wolters op de diagonaal kwamen te staan. In de eerste set walsten de Kollumerzwagers door serviceseries van met name Wouter de Vries en blokkeringen van Douwe Kooistra over de thuisploeg heen, in een kwartier tijd was de setwinst een feit.

In set twee en drie herstelde OPM zich van het tegenvallende spel in de eerste set, via een sterke service en beter lopende midaanval werd in beide sets een kleine voorsprong genomen. Toch kon de ploeg deze niet vasthouden, slordigheden zorgden ervoor dat DOS beide bedrijven terugkwam en zelfs een voorsprong van drie punten nam. Uiteindelijk lukte het de thuisploeg om zich te herstellen en vanaf 20-20 door te drukken naar setwinst.

De vierde set leek dezelfde kant op te gaan als de voorgaande twee. OPM kwam door een betere balbehandeling aan het net gemakkelijker aan zijn punten en dus moesten de Kollumerzwagers een flinke dosis karakter in de strijd gooien om bij te blijven. De ploeg slaagde hier met glans in, de moeilijkste ballen werden van de grond gehaald en door ‘golden boy’ Hendrik Postma tot aanval verwerkt. Niet iedere aanval werd tot punt gepromoveerd, maar de werklust zorgde er wel voor dat OPM fouten ging maken en uiteindelijk de set uit handen gaf.

Een vijfde set moest de beslissing brengen. DOS nam hierin snel het initiatief, maar moest vanaf de stand 2-6 door een te grote foutenlast de winst uiteindelijk aan de thuisploeg laten. DOS staat door de twee gewonnen punten voorlopig op de vierde plek met tien punten uit vier duels. Zaterdag 5 november staat de volgende wedstrijd op het programma en dat betreft de thuiswedstrijd tegen het goed presterende Bolsward. Het eerste fluitsignaal zal om 17.00 uur klinken in sporthal De Saedkampe.

© Verslag: Cornelis van Slageren

Heb jij nieuws of een opmerking? Stuur de redactie een WhatsApp.
Stuur je tip, video of foto's naar:
0511-441202 of nieuws@rtvnof.nl.

juditoto

situs toto

juditoto

juditoto

juditoto

togel sgp

juditogel

juditoto

extrawd

toto slot

togel online

mpo slot

https://www.tsicareers.com/

https://launchandgoworkspace.com/

https://www.amigosdearagon.com/

https://www.leverpartner.com/

https://www.naterdallafior.ch/

https://www.publicradio.com/

https://sesiondoble.com/

https://m.jezebel.com/

https://resources.globalchallengesproject.org/

apk slot