Locatie: | Drogeham |
---|---|
Begin datum: | zaterdag 10 mei 2025 09:00 |
DROGEHAM – Nijboer Uitvaartzorg bestaat dit jaar 25 jaar. Al een kwart eeuw verzorgt de onderneming uit Drogeham uitvaarten in de wijde omgeving. Nijboer is een begrip. En het bedrijf staat niet stil. “We blijven ons ontwikkelen en gaan mee met de tijd,” vertelt eigenaar Henk Visser.
Martien Nijboer stond 25 jaar geleden aan de basis van de inmiddels toonaangevende uitvaartonderneming. Hij vond dat de uitvaartzorg professioneler kon. Nijboer bekwaamde zich in het vak en ging samenwerkingen aan met plaatselijke uitvaartverenigingen.
Langzamerhand groeide het bedrijf uit zijn jasje en ruim een decennium geleden werd het huidige bedrijfspand aan de Tillewei in Drogeham gebouwd. Daar bouwde Nijboer letterlijk en figuurlijk verder: het team werd uitgebreid, de service breder, maar het uitgangspunt bleef altijd: zorg op maat en aandacht voor details.
De naam veranderde van Martien Nijboer Uitvaartzorg naar Nijboer Uitvaartzorg. In 2014 nam Henk Visser de leiding over, nadat oprichter Martien Nijboer in 2013 was overleden. Met inmiddels een team van twaalf medewerkers heeft Visser het bedrijf in stijl voortgezet.
“De persoonlijke aandacht blijft ons speerpunt,” vertelt Visser. “We gaan mee met de tijd, maar houden vast aan wat goed is.” Zo staat duurzaamheid bij Nijboer hoog in het vaandel. “Er is duurzaam vervoer: tijdens het jubileumweekend presenteren we onze nieuwe elektrische overbrengbus.”
Ook voor de toekomst zijn er volop ontwikkelingen. “Er zijn steeds meer mogelijkheden op het gebied van duurzaam begraven en cremeren. Daarin gaan we mee met de tijd, maar er blijft altijd iets te kiezen. Mensen kunnen hun uitvaart vormgeven op de manier die bij hen past.”
Het jubileum van Nijboer wordt gevierd in het weekend van 9 en 10 mei. Op vrijdag 9 mei is er een speciale avond voor relaties van het bedrijf. Op zaterdag 10 mei zijn de deuren van Nijboer Uitvaartzorg aan de Tillewei 11a in Drogeham open voor iedereen.
“Mensen kunnen een kijkje nemen in ons gebouw en een impressie opdoen van alle mogelijkheden, zoals rouwvervoer, kisten en de aula. Als team zijn we aanwezig om in gesprek te gaan en vragen te beantwoorden.” De open dag vindt plaats van 9.00 tot 16.00 uur. Iedereen is van harte welkom.