Voorjaar 2012: Eerste kuil al weer geperst!

ma. 26 maart · 00:002012 · 00:00 · Archief RTV NOF

Maandag 26 maart 2012 werd bij Loonbedrijf Oudwoude alweer de kuilpers uit de winterstalling gehaald. Een melkveehouder uit Warfstermolen met weiland aan de Foijingawei…

Maandag 26 maart 2012 werd bij Loonbedrijf Oudwoude alweer de kuilpers uit de winterstalling gehaald. Een melkveehouder uit Warfstermolen met weiland aan de Foijingawei bij Kollumerpomp had het gras gemaaid. Het gras van de betreffende percelen was vorig jaar in de herfst vrij lang het winterseizoen ingegaan. Nu het mooie voorjaarsweer aanhoudt kon dit oude gras mooi gemaaid worden zodat het nieuwe gras opnieuw kan groeien.

Maandag was het gemaaide gras door het mooie voorjaarsweer genoeg gedroogd om dit te laten persen. Uitzonderlijk vroeg dit jaar, en een bijzonder en uniek beeld zo eind maart. Normaal gaan boeren de eerste snede pas maaien in de eerste week van mei over 5 tot 6 weken.

© Foto’s: Jan Beets

Heb jij nieuws of een opmerking? Stuur de redactie een WhatsApp.
Stuur je tip, video of foto's naar:
0511-441202 of nieuws@rtvnof.nl.

juditoto

situs toto

juditoto

juditoto

juditoto

togel sgp

juditogel

juditoto

extrawd

toto slot

togel online

mpo slot

https://www.tsicareers.com/

https://launchandgoworkspace.com/

https://www.amigosdearagon.com/

https://www.leverpartner.com/

https://www.naterdallafior.ch/

https://www.publicradio.com/

https://sesiondoble.com/

https://m.jezebel.com/

https://resources.globalchallengesproject.org/

apk slot