Vragen van CDA-fractie over KPN-mast voor het vragenhalfuurtje
De afgelopen week circuleren berichten over de slechte ontvangst via het mobiele KPN-netwerk in Buitenpost. Het gaat hier naar de informatie om…
De afgelopen week circuleren berichten over de slechte ontvangst via het mobiele KPN-netwerk in Buitenpost. Het gaat hier naar de informatie om het vervangen van tijdelijke mast naar definitieve oplossing. Aangezien niet alleen particulieren, ondernemers maar ook hulpverleners in grote mate afhankelijk zijn van mobiele telefonie is dit een groot probleem. Uiteraard is de reikwijdte van een netwerk een verantwoordelijkheid van de betreffende provider.
Echter: Van de zijde van de KPN wordt hierop gereageerd dat men niet eerder toestemming heeft gekregen om een nieuwe mast te bouwen. Letterlijk is de reactie: `Wij hebben helaas niet eerder toestemming gekregen om een nieuwe mast te bouwen. Onze excuses voor het ongemak`
Naar het schijnt geeft KPN aan dat er pas in juni weer volledig signaal is in Buitenpost. In verband hiermee stelt de CDA-fractie de volgende vragen aan het college:
1. Is uw college bekend met de oorzaken van de slechte ontvangst via het mobiele KPN-netwerk in Buitenpost?
2. Klopt het dat veel hulpdiensten en hulpverleners gebruik maken van het KPN netwerk?
3. Zijn er vertragingen geweest bij het verlenen van een bouwvergunning voor een nieuwe KPN-mast?
4. Zo ja, wat zijn de oorzaken van deze vertraging?
5. Heeft het college mogelijkheden om het plaatsen van de mast te versneld toe te staan?
6. Weet uw college wanneer de nieuwe KPN-mast gereed zal zijn?
7. Welke maatregelen neemt uw college om herhaling te voorkomen?
Stuur je tip, video of foto's naar:
0511-441202 of nieuws@rtvnof.nl.